Dag 8 ( 5de dag in Bali )

9 februari 2018 - Sanur, Indonesië

Zoals gisteren beschreven, heb ik zitten chatten met een Etste, Eve genaamd. Zij was hier woensdag aangekomen, en verbleef in Ubud. Beetje verteld wat ik had gedaan en zei dat ik vandaag naar Uluwatu zou gaan voor de zons ondergang. Voor de gein, vroeg ik of ze mee wilde. Aan de ene kant wel, maar vond het ook een beetje eng. Ik verteld, dat ik dat wel begreep. Het is op zich niet niks een hele dag met een vreemde op geschepen te zitten. Maar in de ochtend kreeg ik de vraag of de chauffeur toevallig uit Ubud kwam. Nee, maar kan hem altijd wel even appen. Zo gedaan, zo gezegd en hij ging haar als eerste ophalen en daarna mij. Leuke spontane vrouw en het klikte.

DSC00444  DSC00466

Als eerste zijn we naar Jimbaran gegaan. Een plek waar veel gevist wordt.Wat een smerige zee is het aan die kant van Bali.Overal ligt plastic en drijft plastic in de zee. En de lokale bevolking zit hier lekker in te vissen. Gelukkig blijven we hier niet heel lang.

DSC00432  DSC00437

Op naar Uluwatu. Een zee tempel ongeveer 70 meter boven op een klif. Nadat we rond zijn geleid door onze chauffeur en meerdere foto's hebben gemaakt, zijn we naar de plek gegaan, waar tijdens de zons ondergang een traditionele dans wordt opgevoerd.De Kecak dans. Ook hier is het wel weer lastig het verhaal te volgen. Maar het levert wel mooie plaatjes op.

DSC00459  DSC00485

DSC00499  DSC00514  DSC00528 DSC00520

Daarna samen wat gegeten, een balinese varkens rib soep. Hier zit dan het vlees nog aan het bot in de soep, dus hier geldt: soep eet je met een vork. Daarna hebben we Eve terug naar Ubud gebracht. Samen een leuke dag gehad en we chatten nog steeds. Wie weet, wordt de volgende vakantie wel Estland. Morgen maar een rustdag houden, na 3 dagen 10 uur per dag op pad te zijn geweest.

1. Niece:
    11 februari 2018
    Ork ork ork soep eet je met een...
    Wel leuk dat je iemand hebt ontmoet waarmee het klikt. En weer suuuper mooie fotos. Geniet van je rustdag ;)
  2. Ma:
    11 februari 2018
    Wat fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin gebt.
    Jammer, dat die vrouw later aan kwam anders had je misschien
    meer excursies samen kunnen doen.
    Nu in Australië weer nieuwe indrukken opdoen.
    En misschien doe je hier ook wel weer nieuwe contacten op.Ga maar lekker genieten.
  3. Janneke:
    11 februari 2018
    Superleuk dat je nu een dag hebt opgetrokken met iemand anders dan alleen de chauffeur. En wederom weer op mooie plekken geweest. Top!
  4. Patrick vandenberg:
    11 februari 2018
    Geniet lekker van je rustdag.
    Ziet er top uit
  5. Joke:
    11 februari 2018
    mooie foto,s veel genieten .
    en alles proeven .hoe vreemd ook .
  6. Erik-jan:
    11 februari 2018
    Na veel mooie foto's van vliegtuigen, water, gebouwen ook eindelijk foto's van een vrouw😜. Leuk hoor met zijn tweeën zo een dagje toeren, dat is toch ook leuk👍
  7. RvA:
    13 februari 2018
    Fijn even iemand waar je je indrukken mee kunt delen.