Dag 56 ( 3de dag Adelaide )

29 maart 2018 - Adelaide, Australië

Omdat ik ruim van te voren al een hotel had geboekt, Omdat voor morgen Kangaroo Island op de planning staat, moet ik vandaag om 10 uur uitchecken bij het hostel. Op mijn gemak alles ingepakt en uitgecheckt. Hierna besluit ik toch om nog een keer naar de duikwinkel te rijden, om te kijken wat ze kunnen bieden. Eenmaal daar aangekomen, hadden ze niemand die mee kon gaan, maar zo veel gingen daar alleen duiken en het zou zeer makkelijk te volgen kunnen zijn, omdat onderwater de route zou zijn aangegeven. Dan gaan we dat maar proberen.

Al het materiaal verzameld en met flessen in de auto en onderweg ga ik. Na 45 minuten rijden kom ik bij de pier uit. Dit wordt niet alleen de eerste keer alleen duiken, maar ook voor het eerst alle zelf aansluiten. Aansluiten gaat allemaal goed en hup het wetsuit aan, dit keer een van 5mm want het is hier een stuk kouder dan in het noorden, gewichten om en BC met fles om. En nu moet ik bijna 400 meter lopen met alles om bij het einde van de pier te komen. Wat een gewicht zeg. Bij het einde van de pier ga ik de trap af en dan het water in.

Nou na 15 minuten heb ik het wel gehad. Zicht is minder dan 5 meter, kan dus niet echt goed zien waar ik heen zwem. Het rif is nu ook niet zo mooi en er zijn niet heel veel vissen. En eerlijk gezegd vind ik het ook maar eng zo alleen. Maar goed ik heb het geprobeerd en het hoeft niet altijd te lukken. Terug mijn spullen ingeleverd en mijn verhaal verteld en ik heb de helft van mijn geld terug gekregen.

Ondertussen is het half 3 en ga ik naar mijn hotel, want ik heb nu nog even de auto en dan hoef ik niet zo ver te lopen met mijn bagage. Daar aangekomen hebben ze mij van een eenvoudige kamer in een grote kamer gelegd. Toch weer leuk een gratis upgrade. Hierna ga ik de auto terug brengen en haal wat te eten en daarna plof ik op mijn bed. Na wat tv te hebben gekeken, wordt het nu tijd om te gaan slapen, want morgen om half 6 gaat de wekker weer voor de 2 daagse reis op kangaroo island.

1. Pa:
    30 maart 2018