Dag 57 ( 1ste dag Kangaroo Island )

30 maart 2018 - Vivonne Bay, Australië

Vandaag beginnen we aan de tour naar kangaroo island. Het is een 2 daagse tour met een overnachting op het eiland. Om kwart over 6 moeten we inchecken bij het bus station. vanuit daar worden we met de bus naar naar de ferry gebracht. Dit duurt ongeveer 1,5 uur. Dan heb je de overtocht met de ferry die een uur duurt en dan kan de daadwerkelijke tour beginnen.

DSC02679  DSC02676

We zijn met een groep van 10 personen, zoals de reisleidster zegt, onze familie voor deze 2 dagen. Als eerste gaan we naar een schapen boerderij en krijgen we uitleg over het schapen scheren en wordt dit ook voor ons voor gedaan.

DSC02686  DSC02692

Hierna rijden we naar het smalste punt van het eiland. Het is hier niet meer dan 1 kilometer breed. Het eiland op zich is 150 km lang en op zijn breedst 55 km.

DSC02696

Hierna zijn we naar een eucalyptus distilleerderij gegaan. Dit is nog de enige op het eiland die daadwerkelijk in gebruik is. Hier krijgen we te zien hoe ze de eucalyptus olie uit de bladeren krijgen en krijg je uiteraard de mogelijkheid om hier wat te kopen. Ook heb je hier de mogelijk om bij de emoe's te gaan kijken.

DSC02703

Vanaf hier rijden we door naar seal bay. Op dit strand komt 1 bepaalde zeehond uitrusten nadat deze 2 weken in zee heeft door gebracht. We mogen onder begeleiding tot op 10 meter komen.

DSC02710  DSC02716

DSC02713  DSC02723

Nadat we hier alles gezien hebben rijden we door naar little sahara, waar we gaan sandboarden. Voor degene die niet weten wat dit is, je gaat met een soort snowboard van een zandduin af. Zie de video hiervan. ( wordt nog geupload )

Hierna rijden we door naar onze verblijf plaats voor de nacht. Onderweg komen we nog Koala's tegen en kangaroos, het nu eenamaal niet voor niks kangaroo island.

DSC02758  DSC02776

Daar aangekomen hebben we de mogelijkheid om te gaan fietsen, kanoen, hiken of even niks. Ik heb daar blijkbaar een kamer voor mijzelf, dus dat is wel plezierig. Uiteindelijk ga ik een stukje lopen, omdat er in de buurt een Echidnas is gezien. Dit is een soort egel alleen dan anders. Na even gezocht te hebben, zie ik hem in de bush.

DSC02769

's-avonds hebben we een bbq en daarna gaat iedereen toch op tijd hun bed in. Het was een lange maar mooie dag. En morgen ochtend wil ik de zons opkomst zien, dus al te meer een reden om op tijd te gaan slapen.

1. Ma:
    1 april 2018
    Mooi verhaal en weer een ervaring rijker.
    Geniet nog maar de laatste daagjes die je nog voor je hebt.
  2. Joke:
    1 april 2018
    waarschijnlijk nog 1 reisverhaal .
    mooi verwoord alles .
  3. Ma:
    1 april 2018
    Wat kan een moeder trots zijn op zo'n zoon die in zijn eentje zijn droom achterna gegaan is en volbracht heeft.
    Dikke pluim voor jou!!!!!! Je bent een TOPPER😀😀😀😀😀😀
    Ik zal blij zijn als we elkaar weer op Schiphol kunnen zien.