Dag 58 ( 2de dag Kangaroo Island )

31 maart 2018 - Adelaide, Australië

Vandaag om half 7 opgestaan en daarna 20 minuten naar het strand gelopen om de zons opkomst te zien. Toch wel apart om door de bush te lopen, wetende dat er van alles in zit, maar ik kom veilig aan op het strand. En het was de moeite waard om zo vroeg op te staan. Uiteindelijk heb ik er tot 10 over half 8 gezeten en toen moest ik toch echt weer terug, om te kunnen ontbijten en mijn spullen in pakken.

DSC02786  DSC02790

DSC02794  DSC02798

Nadat iedereen klaar is gaan we weer onderweg naar de volgende stop.En dat is een koala bos. Je krijgt hier wel last van je nek, maar we hebben ongeveer 30 verschillende koala's gezien. Echt leuk om ze in het wild te zien. Nadat we hier een uur hebben rondgelopen gaan we onze tocht weer voort zetten.

DSC02833  DSC02856

meerdere foto's en video's zijn weer op de gebruikelijke plek te vinden.

De volgende stop is remarkable rocks. Dit zijn natuurlijke stenen die zo door de miljoenen jaren zijn gevormd. en opmerkelijk zijn ze.

DSC02888  DSC02891

Hierna is het een kort stukje rijden naar de volgende stop. dit is Admirals Arch. Ook hier is er weer een soort van zeehonden die hier bijkomt van de zee tocht en is er een hele mooie natuurlijke boog te zien.

DSC02918  DSC02904

Vanaf hier zijn we weer verder gereden naar Flinders Chase national park. Hier konden we even rond lopen, terwijl onze reisleidster Kate de lunch klaar maakte. Je kunt merken dat hier de waliby's meer gewend zijn aan mensen, want ze komen gewoon door de omheining heen op zoek naar voedsel.

DSC02939

Nadat we onze lunch hebben gegeten, gaan we verder naar een strand aan de noordzijde van het eiland. Onderweg stoppen we nog een aantal keer voor een foto moment en zo ook stoppen we bij een gebied waar 7 weken geleden nog een gras brand was geweest.

DSC02940  DSC02945

Na ruim een uur te hebben gereden komen we aan bij het strand. 1 groot strand met allemaal kiezels, maar er is een geheime doorgang, die je maar net moet weten en dan kom je op een mooi strand uit.

DSC02954

Zie je de doorgang?

Als je er doorheen loopt moet je niet al te breed zijn of heel veel mee willen nemen.

DSC02957  DSC02959

Nadat we hier onze tijd hebben door gebracht is het ondertussen alweer 5 uur en is het tijd om weer terug naar de ferry te gaan. Een uur voordat de ferry vertrekt komen we aan in de haven en hebben we nog even de tijd om wat te gaan eten. Daarna is het toch echt tijd om op de ferry te gaan en rond 10 uur 's-avonds komen we aan in het centrum van Adelaide, waarna het voor mij nog 5 minuten lopen is naar mijn hotel. Het waren 2 hele mooie dagen, maar zeer uitputtend.

DSC02966  DSC02970

1. Niece:
    2 april 2018
    De natuur is zooo moooi. En weer super mooie fotos.
  2. Erik-jan:
    2 april 2018
    Geweldig mooie zonsopgang!! Bevalt je nieuwe familie voor die 2 dagen? De sligro familie staat al te popelen om je snel weer te zien😀
  3. Joke:
    2 april 2018
    bedankt dat we mogen mee genieten van je reis .
  4. Gerard D.:
    2 april 2018
    Dankjewel dat je ons hebt mee laten genieten, dmv prachtige foto's en een geweldig reisverslag!
  5. Ma:
    2 april 2018
    Fijn dat je weer op Nederlandse bodem bent.
    En bedankt dat je ons mee hebt willen nemen op JOUW avontuur door Australië.
    Je bent voor ons een geweldige zoon.
    En dat je jouw DROOM hebt kunnen verwezelijke.