Dag 54 ( Port Fairy naar Adelaide )

27 maart 2018 - Adelaide, Australië

Vandaag weer op tijd op, want er staat weer een tocht van ruim 500 km op de planning en ik wil op tijd aankomen, aangezien ik nu echt moet mijn vuile was moet wassen. Omdat  ik op rijd ben weg gegaan, is het nog wel oppassen op de weg. Niet vanwege verkeer, maar wel vanwege kangaroo's die plotseling overstekken. Na ongeveer 3 uur rijden kom ik langs een bord met daarop grotten. Even een break is wel lekker, dus ik besluit hier even te stoppen. Daar aangekomen begint er binnen 15 minuten een rondleiding. Het gesteente is van hetzelfde materiaal als de grotten in Valkenburg, echter zijn deze grotten natuurlijk en niet door mens gemaakt. De grotten waren eind 19de eeuw ontdekt en waren toen maar toegankelijk tot 250 meter. Eind jaren 60 zijn er nieuwe ontdekkingen gedaan en kwamen ze erachter, dat het grotten stelsel veel groter was. Op dit moment is er 450 meter voor publiek toegankelijk, omdat ze nog steeds stukje voor stukje aan het ontdekken zijn.

DSC02634  DSC02642  DSC02653  DSC02657

Hierna ben ik weer onderweg gegaan. Het is hier niet echt heel dicht bevolkt, dus het duurt even voordat ik iets gevonden heb om te kunnen eten. Uiteindelijk is het bijna 3 uur voordat ik iets kan eten. Het wordt friet met jus, want hier eten ze volgens mij alles met jus. Nadat ik weer aangesterkt ben, ga ik beginnen aan het laatste stuk van vandaag.  uiteindelijk kom ik rond 6 uur aan in Adelaide. Nadat ik mijn spullen op mijn kamer heb gelegd, ga ik als eerste de was doen. Voor 8$ heb ik gewassen en gedroogd. Nu verder vanavond niks meer doen, op foto's uploaden na.

1. Janneke:
    29 maart 2018