Dag 53 ( Melbourne naar Port Fairy ) ( Great Ocean Road )

26 maart 2018 - Port Fairy, Australië

Vandaag kan ik om 10 uur de auto ophalen. daar aangekomen staat mijn reservering niet in het systeem. Zij zoeken en uiteindelijk vind ze mijn reservering bij een andere locatie. Nadat dat geregeld is, moet ik nog even wachten op mijn auto en dan kan mijn reis via de Great Ocean Road beginnen. Nadat ik Melbourne uit ben is het nog ongeveer 100km rijden voordat de daadwerkelijk Great Ocean Road gaat beginnen. Maar je weet vrij snel wanneer je er op bent.

DSC02538  DSC02540

Als eerste stop ik bij Bells Beach, hier zijn surf wedstrijden aan de gang. Helaas is het weer zo slecht, dat ik na een paar foto's gemaakt te hebben, weer snel terug bij de auto ben.

DSC02532

Onderweg kom ik nog bij chocolade fabriek, die door Nederlanders, die ik bij Uluru heb ontmoet, was aanbevolen. Overal waar je maar kon kijken was chocolade. Uiteindelijk heb ik een brownie to go bestelt en dan krijg je er chocolade saus bij en een bolletje schepijs.

IMG_7090  IMG_7093  IMG_7095  IMG_7098

Nu weer snel verder rijden. Onderweg meerdere keren gestopt om wat foto's te maken, maar het is te slecht weer om echt lang ergens stil te staan. Na ongeveer 3/4 van de afstand van vandaag kom ik uit bij de 12 apostelen. De plek die je vaak ziet als je de zoekt naar de Great Ocean Road op internet.Ik stoppen en een paar foto's maken.

DSC02549  DSC02552

Weer een stukje verder rijden, maar voordat ik het weet ben ik de volgende parkeerplaats alweer voorbij. Stukje door rijden en ik kom bij een aantal kliffen uit. Dus eerst maar even hier kijken voordat ik weer terug rij. Iedereen heeft jassen aan en sommige zelfs een muts op, loop ik daar in mijn t-shirt. Toch fijn natuurlijke isolatie. Vanuit verschillende uitzicht punten kun je naar de kliffen kijken en wat een geweldig uitzicht is het.

DSC02568  DSC02559  DSC02562  DSC02573  DSC02577  DSC02580  DSC02589  DSC02586

Meerder foto's en video's hiervan zijn op de bekende plek te vinden. Nadat het te hard begint te regenen, ben ik weer teug naar de auto gegaan en terug gereden naar de 12 apostelen. gelukkig is het hier even gestopt met regenen. Alsof er iemand speciaal voor mij het heeft laten stoppen en de zon even zijn kans heeft gegeven.

DSC02591 DSC02616

Nu weer verder rijden, want ondertussen is het alweer 6 uur en ik moet nog 150 km rijden. Maar onderweg kom ik nog een uitzicht punt tegen en besluit toch ook hier weer even te stoppen.

DSC02621  DSC02624

Vanaf hier toch echt verder gereden. Onderweg nog veel regen gehad en uiteindelijk ben ik rond half 9 bij het hostel aangekomen. Na deze lange dag ga ik redelijk op tijd mijn bedje weer in. Morgen is het ook weer een flinke rit naar Adelaide.

1. Niece:
    28 maart 2018
    Woooow wat heb je weer fantastische fotos gemaakt! Njoy de laatste loodjes xx
  2. Joke:
    28 maart 2018
    geweldig de foto.s gr
  3. Mario:
    29 maart 2018
    Geniet nog maar even, binnekort ben je weer onze collega (gelukkig)