Dag 55 ( 2de dag Adelaide )

28 maart 2018 - Adelaide, Australië

Vandaag is mijn moeder jarig. 65 jaartjes oud. Hartelijk gefeliciteerd mam. Bloemen zijn onderweg. Toch handig het internet.

Vandaag heb ik een reisgenoot, Arjan genaamd, die mee rijd. Als eerste gaan we naar een duikwinkel, om te kijken wat de mogelijkheden zijn om hier te gaan duiken. Helaas is de winkel gesloten. Vanaf hier gaan we naar een nationaal park, waarvan uit we een wandel tocht gaan maken naar de top van mount lofty. Omdat ze er aan het werk zijn, moeten we een omweg nemen. Helaas krijgen we de uitleg van iemand die er zelf niet heel zeker over lijkt. Uiteindelijk hebben we een stuk om gelopen, maar we hebben het juiste pad gevonden. In ongeveer een half uur zijn we boven en kunnen we over de gehele stad uitkijken.

DSC02663  DSC02664

Na ongeveer een half uur lopen we weer terug. Op een gegeven moment komen we bij een t splitsing en gaan hier links, maar na een tijdje komen we op een pad, die we niet herkennen. Hier 2 locals aangesproken en we lopen inderdaad de verkeerde kant uit. Dus weer een stuk terug lopen en uiteindelijk komen op het juiste pad terecht. Uiteindelijk heeft het ons een uur gekost om weer beneden te komen.

Vanaf hier rijden we naar Noarlunga beach, want er was ons verteld dat je hier ook uitrusting ed kon huren. Eenmaal daar aangekomen bleek dit dus niet zo te zijn. Even de pier, of zoals ze het hier zeggen the gutty, opgelopen en aan het einde hiervan ligt een klein rif. Ziet er mooi uit, maar zonder uitrusting kun je niet veel.

DSC02670  DSC02674

Nu rijden we door naar Glenelg beach, wat een mooi strand zou moeten zijn. Helaas klopt dit nu ook weer niet. Ziet er niet schoon uit en het stinkt er. We lopen nog wel even het centrum in voor een soevenier, maar gaan daarna terug naar het hostel.

085F86D4-A36E-449B-9040-E5197F6D81DD 05C40D12-F173-4C51-BFAA-40C973E41235

Wat me wel opvalt in Australië is dat ze in iedere plaats wel een herdenking steen/ monument heben voor de soldaten die zijn overleden in de diverse oorlogen.

6C21C497-B686-4905-87BE-5EE6C1A08609

1. Joke:
    29 maart 2018
    zal heel mooi zijn geweest de grot .gr
  2. Ma:
    29 maart 2018
    Dank je wel voor de mooie bos bloemen ze staan geweldig.
    En inderdaad weer een jaartje ouder maar dat is niet zo erg.
    En nu nog een paar dagen genieten van de kangaroos.
    Dikke knuffel van ons.

3. Ma:
    30 maart 2018
    Heb jij ook laatst van het slechte weer in Adelaide?
  4. RvA:
    Proficiat met je moeder.
    Moeder v Roon, proficiat met je 65e verjaardag.
  5. Ma:
    30 maart 2018
    Dank je wel RvA.Ik hoor van Paul wel wie je was.