Dag 47 ( 24ste dag de auto ) Great Barrier Reef

20 maart 2018 - Great Barrier Reef, Australië

Deze ochtend weer vroeg op. Na ongeveer 15 minuten lopen kom ik aan in de haven. Het is een kleinere boot als die in Airlie Beach en ook de weersomstandigheden zijn een stuk minder. 15 tot 20 knoppen wind staat er. Belooft een zware tocht te worden. Vandaag ga ik met deze boot naar de outer reef, zo een 1,5 uur varen, waar we 3 duiken gaan doen op 3 verschillende locaties.Tijdens de tocht naar de reef, krijgen we eerst een briefing, daarna gaan we naar beneden om de uitrusting te checken. dit gaat tot nu toe nog goed, echter naar een uur begin ik toch zeeziek te worden en moet ik helaas overgeven. Maar goed nadat dat eruit is en ik op het achterdek zit en naar de horizon kan kijken, zakt het weer. Omdat we vanaf de boot af gaan duiken, worden we 20 minuten voor de eerste duik beneden verwacht. Ik stel dit zolang mogelijk uit en wanneer de boot vaart mindert ga ik naar beneden. Wetsuit aan, gewichten om, en de rest. Om dat ik met nog 9 anderen gecertificeerd zijn, mogen wij als eerste van boord. Met een grote stap springen we het water in. Langs een touw zakken we naar beneden en komen op de bodem aan, waar we op elkaar wachten. Als we allemaal beneden zijn, gaan we onderweg. Wat opvalt is dat het koraal hier veel mooier is dan bij de vorige duik. Ook zijn hier veel meer vissen en schildpadden. Al met al duurt de eerste duik ongeveer 35 minuten en ga ik tot een diepte van 17 meter.

GOPR1522  GOPR1532

Als iedereen weer aan boord is, varen we weer zo een 20 minuten naar de volgende duik locatie.Onderwater voelt toch beter aan dan op de boot. Eenmaal aangekomen op de locatie en we hebben ons weer opgetuigd gaan we beginnen aan de 2de duik. Tijdens deze duik, zwemmen we door een rots formatie en zien we ook weer schildpadden en vind ik eindelijk Nemo. Dit keer maak ik ook een onder water selfie, zie ik er niet beeldig uit.

GOPR1584 GOPR1590

Na 33 minuten onder water te zijn geweest op een diepte van 10 meter, ga ik weer naar boven.Nu is het voor ons lunch time. Wetsuit uit, afdrogen en hup naar boven. Gelukkig ligt de boot stil en kan ik wat eten en drinken. Na ongeveer een uur, gaat de boot verder naar de 3de locatie. Ook hier springen we weer vanaf de boot de oceaan in en zwemmen we weer langs en door het koraal. Geen schilpadden deze keer, maar wel Nemo. Na 39 minuten gedoken te hebben op een diepte van 10 meter, kom ik weer boven.

GOPR1601  GOPR1609

Al met al waren het 3 mooie duiken, vele malen mooier dan in Airlie Beach. Maar nu nog de tocht weer terug. Ik besluit andere pillen te gebruiken en ga meteen op het achterdek staan en blijf kijken naar de horizon. Maar 1,5 uur te gaan. Gelukkig gaat het deze keer goed en ongeveer 30 minuten voordat we weer de haven in gaan, krijgen we een debriefing en worden onze logboeken afgetekend. Naderhand is het toch weer fijn land onder je voeten te hebben. Eenmaal bij het hostel weer aangekomen, heb ik de kamer voor mij alleen en ben gesloopt naar deze dag. Weer vroeg mijn bedje in.

Al met al heb ik nu in een 3 weken tijd 9 verschillende duiken gedaan. was niet goedkoop, maar wel de moeite waard.

Van de laatste 3 duiken staan er ook verschillende video's op.

1. Niece:
    22 maart 2018
    Mooooiii die onderwater fotos. Je maakt toch een hoop mooie dingen mee in de afgelopen tijd. Njoy!!
  2. Janneke:
    22 maart 2018
    Nemo!!! Wel mooi zo onder water. Volgens mij zijn er nu zat dingen die je van je Bucket list kan halen.
  3. Stan:
    22 maart 2018
    Let op Paul; bij zeeziek worden altijd met de wind mee gaan staan :-)