Dag 46 ( 23ste dag de auto ) Airlie Beach naar Cairns

19 maart 2018 - Cairns, Australië

Vandaag heb ik Bhav, een jongeman van 25 jaar uit Londen die mee rijd naar Cairns. Zijn vlucht was gecancelled en hij vroeg of ik toevallig naar Cairns ging. Nou toevallig ga ik daarna toe vandaag. En wat gezelschap voor een eveneens een lange dag is nooit verkeerd. Rond half 9 rijden we aan en net buiten Airlie Beach zien we een jonge dame staan te liften. Ik dacht als er 1 mee kan rijden, dan kunnen er ook 2 mee rijden. Helaas moet ze de andere kant op, maar ze rijd een stuk mee, totdat we op de snelweg uitkomen. Het is toch makkelijker om vanuit daar weer verder te liften. Nadat we haar hebben afgezet, gaat onze reis verder naar Cairns. Onderweg stoppen we regelmatig bij diverse toeristen informatie punten, op zoek naar pinnetjes. Helaas hebben ze die niet overal.Na ongeveer 1/3 te hebben gereden van de 623 km, komen we door Townsville. Hier rijden we de stad zelf in en komen we uit bij een soeveniers winkel. Even illegaal geparkeerd en het pinnetje is weer binnen. Na ongeveer 2/3 van de reis komen we langs een waterval. We besluiten hier even te stoppen en er heen te gaan lopen. Al snel besluiten we om te draaien, want we worden lek gestoken door de muggen. Kan het uitzicht nog zo mooi zijn, maar verder lek gestoken te worden heb ik geen zin in.

DSC02177  DSC02178

Een stukje verder op komen we door Ingham. In deze plaats was vorige week in 2 dagen tijd 1000mm regen gevallen. Op de straat is hier niet veel meer van te zien, alleen dat er nog zat plassen liggen in de berm. Gelukkig voor ons is de weg wel weer begaanbaar.  Hoe dichter we bij Cairns komen gaat het harder regenen. Op een gegeven moment kunnen we nog maar 70km/u rijden waar 100 mag. Rond half 7 komen we aan in Cairns. Ik zit Bhav af bij zijn hostel en rij door naar mijn hostel. Ook hier besluit ik om morgen te gaan duiken. Ook hier is het weer kort dag, dus meteen maar even bij de receptie geboekt. Omdat ik in de YHA hostels verblijf krijg ik via hun ook korting. Scheelt toch weer 40$. Daarna ga ik samen met Bhav nog wat eten en ga ik daarna terug naar mijn hostel en naar mijn bed, want ook morgen is het weer vroeg op om op tijd in te checken bij de boot.

1. Perry:
    22 maart 2018
    Ziet er super uit Paul en als het op de boot niet lekker is dan onder water blijven 😜
  2. Bhav:
    1 april 2018
    Hi Paul! It's Bhav buddy! How are you :) thank you for the shout out.. it was a pleasure meeting you and a great journey!!