Dag 31 ( 9de dag de auto ) van Port Macquarie naar Tamworth

4 maart 2018 - Tamworth, Australië

Vandaag ga ik na 6 nachten in Port Macquarie te hebben gezeten, weer onderweg met de auto. De reis gaat naar Tamworth, ongeveer 300km het land in. Niet een heel bijzondere plek, alleen vanaf daar begint de waterfall way die ik een dag later wil gaan rijden.

Nu is het jammer dat ik niet op de motor ben. Dit zo een super weg zijn geweest om met de motor te doen. vele bochten achter elkaar, als of je in de Eiffel aan het rijden bent. Daarna weer een stuk wat vlakker, te vergelijken met het Sauerland.

DSC01821  DSC01840

Ongeveer op 2/3 van de tocht kom ik langs de Aspley waterval. Altijd fijn een stop te doen met wat uitzicht. Je kunt met de auto bijna tot aan de waterval rijden en voor een beter uitzicht kun je ook nog 100 trappen naar beneden lopen. Daarna nog een stuk verder gewandeld door het park. Was de moeite waard.

DSC01830  DSC01829  DSC01831

Vanaf daar weer richting het hostel gereden. Daar aangekomen is de receptie dicht en gaat pas open om 4 uur. Een stukje terug hem ik een bord zien staan van de Chaffey dam. Dan gaan we daar toch gewoon nog even naar toe. 35km, maar ik heb te tijd. Eenmaal aangekomen ie er van alles te doen op het stuwmeer. Denk dat dit door de locals vaak gebruikt wordt voor watersport. Grappig om te zien, alleen met mijn been niet verstandig, dus dan maar gewoon kijken.

DSC01844  DSC01846 AA93C523-ABA5-452E-8ECB-1CD2FAD2D9EE DSC01852

Terug bij het hostel aangekomen krijg ik mijn kamer toegewezen. Rustige kamer met nog 3 andere mannen. Bezig geweest met de video's van het duiken en er nu ook op het blog gezet. Bezig geweest met de foto's en ondertussen lopen kletsen met een vrouw die in Tamworth woont via Tinder. Eigenlijk al sinds ik voor de eerste keer bij het hostel ben aangekomen. En als het goed is gaan we morgen vroeg een bak koffie doen.

See Ya