Dag 23 ( 1ste dag de auto ) Blue Mountains

24 februari 2018 - Katoomba, Australië

Vandaag gaan we Sydney verlaten en gaan we met de auto op pad. Om 10 uur kan ik de auto op gaan halen. Lekker op mijn gemak. Althans ik loop wel met 20 kilo aan rugzakken. Maar goed, het is maar 1,5 km. Bij Hertz aangekomen en even gewacht te hebben, ben ik aan de beurt. Helaas is de type die ik gereserveerd had niet beschikbaar en krijg ik een upgrade naar een nog grotere :). Een mooie Toyota RAV4. Airco, navigatie, automaat, cruise control, lederen bekleding enz.

JGKT1271

Links rijden is geen probleem. Automaat is in het begin even wennen, maar dat de hendel voor de knipperlichten aan de andere kant zitten is wel wennen. Regelmatig gingen de ruitenwissers aan ipv de knipperlichten. Maar goed, we zijn onderweg naar de Blue Mountains bij Katoomba. Ongeveer een 1,5 uur rijden.

Eerste stop is de 3 zusters, een bekende rotsformatie bij de Blue Mountains. Parkeren is lastig in de buurt, dus zetten we de auto ergens in de wijk. Hier mag je ook gratis staan ipv $4,- per uur te moeten betalen.

Van vele krijgen ik te horen, wanneer doe je eens een keer wat rustiger. Rusten doe ik wel als ik dood ben :D. Dus ook vandaag weer een stuk gelopen, maar dan dit keer meer trappen gelopen dan gewoon lopen. Eerst naar de 3 zusters gelopen. dit is doed te doen. Maar daar langs loopt ook de Giant Stairway. En zoals de naam al zegt zijn dit heel wat traptreden. Na 15 minuten naar beneden te zijn gelopen, wordt het uitzicht niet veel beter, dus maar weer omhoog. Is toch best wel lastig met die steile treden. In totaal heb ik vandaag trappen gelopen voor 66 verdiepingen. Maar het is een mooi gebied.

DSC01531  DSC01534  DSC01535  DSC01541  DSC01551  DSC01556

Zoals je kunt zien op de laatste foto, komt er regen aan. Als het dan toch gaat regenen, dan kan ik net zo goed naar de waterval gaan.Ook hier weer veel trappen lopen.

DSC01562  DSC01563

Vanaf hier naar een ander uitzicht punt gereden. Toch lekker zo een auto. Echter daar aangekomen komt het er met bakken uit. Dan maar omdraaien en vast inchecken bij het hostel. Helaas er is niemand en mijn naam staat niet op het bord. Vanaf 5 uur is er weer iemand aanwezig. Ondertussen is het getopt met regenen en rij ik maar weer terug naar het uitzichtpunt. Vanaf dit punt heb je mooi uitzicht over de vallei en zie je de 3 zusters van de andere kant.

DSC01595   IMG_1509

Na wat boodschappen te hebben gedaan, ga ik terug naar het hostel. Gelukkig sta ik toch in het systeem en heb ik een slaapplek voor de nacht. Nu even, naast het blog bijwerken, niets doen. Eten, douchen en bankhangen.

See ya

1. Niece:
    24 februari 2018
    Wow! Wat een mooi uitzicht. Ze zeggen dat de blue moyntains de naam te danken heeft van de blauwe gloed van de eucaliptus. Heb je die daar ook gezien?
  2. Janneke:
    Wauw!!! Echt mooi man!
  3. Joke:
    24 februari 2018
    lings rijden valt achtermee .
  4. Frank:
    24 februari 2018
    Super vet allemaal, maar weet je wat je nu mist??? Airwolf is back on tv!! Tja zit je wel Downunder maar kun je dat niet zien......