Dag 24 ( 2de dag auto ) van Blue Mountains naar Newcastle

25 februari 2018 - Newcastle, Australië

Slecht geslapen, dus maar vroeg op. Tenminste ik vind half 9 vroeg. Even in het dorpje wat te eten gehaald, supermarkten zijn hier iedere dag van 7u tot 22u open en dan hup de weg op. Het is maar slecht weer vandaag. De hele dag regen of miezer.

Vandaag staat als eerste het Australian Reptile Park op de planning. Ongeveer 150 km vanaf de Blue Mountains.

DSC01599

Bij aankomst blijken er niet allen reptielen te zijn, maar ook alligators, krokodillen, koala's, kangaroos en andere dieren. Als eerste kom ik langs de alligators. Hier even 10 minuten wachten, want het voeren gaat zo beginnen.

DSC01614 DSC01615

(zie ook de video's hiervan)

Daarna kom ik langs de koala's. Wat een leuke beesten zijn dit. De meeste liggen te slapen, maar eentje is heel actief. Paar leuke video's erop gezet van dit actief beestje.

DSC01626  DSC01634

Na de koala's is het etenstijd voor de Tasmanian devil. Familie van de koala's. Deze beestjes zijn zeer schuw en tijdens het praatje komen ze niet te voorschijn. Toch nog even gewacht en nadat bijna iedereen weg is komen ze te voorschijn. Wat een kracht zit er in de kaken van deze beestjes.Ook van deze staan en video's op.

DSC01653  DSC01658

Na deze beestjes op naar de volgende show. 2 van de dodelijkste slangen.Dit park zorgt voor al het gif om er een tegengif van te maken. Ze laten dan ook bij 1 slang zien hoe ze het gif krijgen van deze slangen.

DSC01667  DSC01677

Daarna langs de kangaroos gelopen. Deze zijn hier zo tam, dat je het kunt vergelijken met de geitjes op een kinderboerderij.

DSC01679  3B28AEA9-2D77-4DFE-8454-8EFFCEE41438

Daarna nog even naar de wallabies geweest, maar in het wild is het toch veel mooier. Ondertussen is het steeds harder gaan regenen, maar wil toch nog even het voeren van de krokodil zien. Hier zijn ze toch voorzichtiger mee, dan bij de alligators. Ook vertellen ze dat ze deze krokodil, 3x hebben proberen te laten paren, echter iedere ochtend als ze terug kwamen, was het het vrouwtje in 2 stukken.

AC732F9F-510E-4900-96C7-DFBC1E57ACBC

Hierna weer naar de auto gegaan en via de kust naar Newcastle gereden. Onderweg nog 1 keer gestopt, maar het was veel te slecht weer.

DSC01705  DSC01703

Morgen staat er een rit van ongeveer 5 uur op de planning richting Port Macquarie. Hier blijf ik 2 nachten.

Werk ze morgen :P

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ma:
    25 februari 2018
    Mooi zo even rustig aandoen is ook niet slecht .
    Anders ben je als je terug komt weer aan vakantie toe ha ha ha.
  2. Erik-jan:
    25 februari 2018
    Paul bedankt, wij gaan morgen weer lekker aan de slag met Antwerpen, Java, Deventer etc etc😜
  3. Ma:
    26 februari 2018
    Leuke laatste foto
  4. Ma:
    26 februari 2018
    Hè andere foto's kei mooi weer.
    Maar volgens mij wel slecht weer.
    Hier ijzig koud brrr brrrr