Dag 21 ( 4de dag Sydney )( Skydiving )

22 februari 2018 - Haymarket, Australië

Het is dan zover. De eerste dag vroeg op in Sydney. Nee, dat bedoel ik natuurlijk niet. Ik ga Skydiven, oftewel parachute springen.

Om kwart voor 8 gaat mijn wekker. Eventjes langzaam wakker worden. Uiteindelijk iets na 8en te voet naar het opstappunt. We gaan niet in Sydney springen maar in Wollongong, een plaatst ten zuiden van Sydney. Na 1,5 tot 2 uur in de bus te hebben gezeten, komt de bus aan op de bestemming. Aangezien de bus vol zit, worden we io willekeurige volgorde om geroepen om ingecheckt te worden. Eerst even wegen en ik ben 4 kilo afgevallen :P. Ik wordt ingedeeld in groep 7 en dat betekend over een half uur melden bij het verzamelpunt. Mooi nog even een paar foto's maken.

DSC01465  DSC01466

Het is tijd om me te melden. Ik wordt in mijn harnas gehezen en met 9 personen krijgen we uitleg over wat we moeten doen tijdens de verschillende stages van het springen, vliegtuig verlaten, vrije val en landen. Na onze jumpmaster toegewezen te hebben gekregen, gaan we met een kleinere bus naar het vliegveld. Na 20 minuten rijden komen we daaraan en gaan we in totaal met 19 personen het vliegtuig in. Lekker knus. We klimmen naar 15000 ft en ondertussen worden we vastgemaakt aan onze jumpmaster. Gelukkig wil ik geen kinderen meer :D. De deur gaat open en we gaan als 1 van de laatste naar buiten. GEWELDIG. Alsof je in een achtbaan zit, maar dan zonder in een karretje te zitten.

Paul Van Roon 0033 Paul Van Roon 0066

Paul Van Roon 0070 Paul Van Roon 0099

Paul Van Roon 0149  Paul Van Roon 0178

En weer veilig geland.

Alle foto's van de start van de sprong tot het einde staan erop. de video heeft teveel mb om erop te zetten.

Naderhand wat gegeten en rond gelopen en fotoś gemaakt en wachten tot de bus weer terug gaat. Uiteindelijk ben ik rond half 7 weer terug bij het hotel en ik ben bek af. Morgen een rustig dagje op het strand.

Vandaag ook nog wat video's ge-upload van de wallaby's en de zee.

1. André:
    22 februari 2018
    Super ervaring! En mooi wat kilo's kwijt....
    Hadden ze geen helm in jouw maat?
  2. Wilfried Mutsaars:
    22 februari 2018
    Kei leuke ervaring Paul!!!
  3. Ma:
    22 februari 2018
    Geweldig 4 kilo eraf je ziet maar met rijst en noodless eten gaat het vanzelf.
    Doei doei
  4. Nellie:
    22 februari 2018
    Geweldig Paul. Het skydiven., het genieten en als fijne bijkomstigheid het afvallen :)
  5. Pa:
    G E W E L D I G.
    Een super ervaring. Ik ben jaloers op je, maar ik durf niet
  6. Janneke:
    22 februari 2018
    Wauw! Hoe vet is dat! Weer een belevenis die je nooit zal vergeten!
  7. RvA:
    22 februari 2018
    Gaaf he als je in de lucht bent gaat alles super snel aan je voorbij.
    Als het goed is heb je ervaren dat je zelf niet naar de aarde gaat maar dat de aarde/grond naar je toe komt.
    Nu eigenlijk nog een keer doen, dan beleef je het pas echt.
  8. Pa:
    22 februari 2018
    Helikoptervlucht maken, Skydiven, wat moet je nog meer doen om dit te overtreffen, met haaien zwemmen?
  9. Niece:
    22 februari 2018
    Zaten je gordels zo strak dat je blij bent dat je geen kinderen meer hoeft? Hahaha. Geniet op t strand morgen!!
  10. Joke:
    23 februari 2018
    heerlijk dat elke dag een belevenis is .
  11. Patrick vandenberg:
    24 februari 2018
    vet man
  12. Ma:
    24 februari 2018
    Wat een super mooie foto's en een luxe auto.
  13. Steven B.:
    2 maart 2018
    Wat een mooie ervaring Paul!🤙 Staat nog altijd op mijn lijstje.