Dag 19 ( 2de dag Sydney )

20 februari 2018 - Sydney, Australië

Hallo Sydney, of kan ik beter zeggen hallo Azië.

Tja wat zal ik eens over Sydney vertellen. Je hebt het gevoel dat je in Azië bent en dat het een grote bouwput is. In iedere straat zijn ze aan het werk en overal waar je kijkt zie je Aziaten. In het hostel, de winkels, de restaurants en op straat. Maar goed dat gaat de pret niet drukken. Ik heb een lange wandeling voor de rug.

Als eerste ben ik richting Hyde park gegaan. Mooi park en her en der staan bezienswaardigheden. Meeste zijn een herdenking aan de gevallen soldaten en andere helden.

DSC01073  DSC01078  DSC01083

Vanuit het park ben ik naar het Australisch museum gegaan. Op dit moment is daar ook een tentoonstelling over mammoeten. Hier moet je wel weer extra voor betalen, maar dat heb ik toch maar gedaan. Naast de mammoeten, is er ook een hal met dinosaurussen, vogels, aboriginals en nog veel meer.

DSC01089  DSC01098  DSC01125  DSC01145

Na ruim een uur in het museum door te hebben gebracht, ga ik mijn tocht door de rest van het park voorzetten. Ook hier kom je van alle weer tegen, zoals een kathedraal, mooie natuur, en uiteindelijk uitgekomen bij kunst museum. Deze is gratis, dus maar even binnen lopen. En weer naar buiten. Alleen maar schilderijen is niks voor mij en de kunst van de aboriginals heb ik al in Uluru gezien.

DSC01153  DSC01156  DSC01158

Verder gelopen richting Mrs Macquarie's chair. Vanaf hier ga je langzaam een uitzicht krijgen over de haven is het Opera House niet ver weg meer.

DSC01165  DSC01162

Snel verder lopen richting het Opera House en de Harbour Bridge. Dit zijn toch de bekendste gebouwen, waar mensen aan denken als je aan Sydney denkt. Af en toe een drup regen, maar het is de moeite waard.

37ACAD00-B1F7-447A-801C-B0B36E7A8757  A2229A5D-2973-4988-B6D2-2487CB929379

DSC01189 DSC01185

Nu verder richting de Harbour Bridge. Eerst gelopen naar de onderkant van de pilaar, maar daar blijk je niet omhoog te kunnen. weer terug gelopen en uiteindelijk een trap gevonden waarmee je omhoog kunt de brug op. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de haven.

DSC01209  DSC01217

Vanaf hier weer terug gelopen naar het hostel. Onderweg nog langs het gemeente huis gelopen en door een lange winkelstraat.

DSC01238  DSC01228

Bij het hostel aangekomen ben ik gaar. Eventjes niks meer doen. Rond een uur of 7 krijg ik van Alexander en Lina een appje of ik nog wat mee wil gaan drinken. Waarom niet. Omdat ik heb gelezen dat vanwege het Chinese nieuwjaar, alle dieren rondom de haven verlicht zullen zijn, besluiten we om weer naar het Opera House te gaan. Leuk om te zien hoeveel aandacht er aan besteed wordt en ook de brug is hierom verlicht. Drinken is er wel duur. Volgens mij moet je betalen voor het uitzicht aan de prijzen te zien.

004F189E-D090-4F1F-99D3-504698ACE271  DSC01249

DSC01277  DSC01282

Vanaf hier gaan we nog naar de andere kant van de haven om bij het Hardrock cafe nog wat te gaan drinken. Komen we daar aan om 22u45 zijn ze al aan het afsluiten. Wij verder lopen, blijkt alles al dicht te gaan. Heel apart voor zo een grote stad. Uiteindelijk zijn we maar door China Town terug naar onze hostels gelopen.

DSC01288  DSC01289

Als de Iphone telling klopt, dan heb ik vandaag toch redelijk wat gelopen.

57E6753C-7F1F-4142-98DE-78D25AA6C85E

1. Cor van Masbergen:
    21 februari 2018
    Leuk om je avonturen zo te volgen. Stiekem echt wel jaloers. Geniet ervan.
    PS. Met onze nieuwe hoofd tekenkamer ook alles koekwous :-)
  2. Perry:
    21 februari 2018
    Fantastisch. Paul ga zo door ben met aangekomen in sanur op Bali ook maar even een biertje hebben best lang over de overtocht gedaan motet kapot meer als 1,5 liggen dobberen was ook een oude schuit zeg de ruiter nog mee gevaren denk ik maar zijn nu op onze kamer dus alles weer goed en nu bier veeeerl bier gr Perry
  3. Wilfried Mutsaars:
    21 februari 2018
    Als je reis erop zit hoef je nooit meer een museum te bezoeken 😛
    Leuke fotos weer!