Dag 18 ( Laatste dag Alice Springs/ 1ste dag Sydney )

19 februari 2018 - Sydney, Australië

Zo heerlijk geslapen. Om 8uur ging de wekker en een stelletje dat ook met de toer was mee gegaan, verbleef in het zelfde hotel. ‘s-Ochtends samen ontbeten en ook zij gaan naar Sydney. Samen met de shuttle bus naar het vliegveld en ingechecked. Iedere keer verbaas ik me weer wat wel en niet mee mag na de douane. Ik had namelijk nog een fles cola over en op dit vliegveld mag je het gewoon meenemen door de douane. Na een half uur wachten kunnen we gaan boarden. Het is 3 uurtjes vliegen, dus heb ik mooi de tijd om mijn reisverslag bij te werken. Ook blijkt het stelletje in Sydney 1 straat verderop in een hotel te zitten. We zullen waarschijnlijk in Sydney nog wat tijd samen door brengen. Nu is het nog 20 minuten vliegen in dan zijn we er. Weer 1,5 uur tijd verschil. Ik zit dan uiteindelijk om 10 uur tijdverschil met Nederland. Gelukkig is de temperatuur een stuk lagen in Sydney.

30BFDFEC-D8B4-4104-9802-966BDF1DFF99  6725CA0A-D0B0-49A5-B028-DE9D2DF6F579  3A5F83F0-A018-47F7-A860-8147EE416638 A531D42D-AC90-4658-93CB-E9658FCAED9E

Zodra je door het raampje van het vliegtuig kijkt en je ziet de Opera House, dan weet je dat je in Sydney bent. Van te voren uitgezocht wat het goedkoopste is om naar het hotel te komen en dat is een stukje met de bus en daarna met de trein. Betaalautomaat werkte in de bus niet, dus dat was gratis.Kaartje voor de trein was 5,50$, dus goedkoop gereisd. vanaf het station is het nog 10 minuten lopen naar het hostel en dan zullen we eens bekijken hoe dat gaat bevallen.

Kamer is schoon en bed ziet er fris uit. Ook de badkamer valt niet tegen. Alle kostbaarheden in mijn locker gedaan en daarna even opfrissen. Afgesproken met Alexander en Lina samen wat te gaan eten. Uiteindelijk bij een thai en daar noodles met cashew noten gegeten. Smaakte goed. Daarna nog een toetje en dan terug naar mijn hostel. Beetje aan mijn reislog gewerkt en olympische spelen gekeken en daarna naar bed. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

366AD957-9DEC-4BAD-A7F5-CE45142FA1D5

0E81A52D-E584-42E9-AAE6-92C7D72380D4  10A93F65-270C-4DC9-B708-69E0C8EB8A1A

Alexander and Lina, It was really nice meeting you both. Alexander thx for explaining stuff on my GoPro. Enjoy the rest of your journey and who knows we will meet again.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ma:
    20 februari 2018
    Wat gezellig dat je mensen heb ontmoet wat ook goed klikt.
    Komen ze uit Nederland?
    Het zag er heel gezellig uit bij het eten.
    Nog heeeel veel plezier.Dikke knuffel van moeders
  2. Janneke:
    20 februari 2018
    Ondanks het velen lopen enzo zie je er heel goed uit, niet echt vermoeid iig. Hoe lang blijf je nu in Sydney?
  3. Joke:
    21 februari 2018
    even alles op mijn gemak door gelezen .en foto,s gekeken .
    prachtig hoor .nog veel plezier .gr.