Dag 11 ( 2de dag Perth )

12 februari 2018 - Perth Airport, Australië

G'day Mate

Vandaag op mijn gemak op gestaan. Wordt namelijk weer een lange dag, aangezien ik vanavond om 11 uur weer naar het vliegveld mag.

Bestemming vandaag is een dorpje onder Perth, Fremantle genaamd. Hier is 1 van de eerste gevangenissen gemaakt, toen Australië in 1850 gebruikt werd als strafkamp door de Engelsen. Met de trein ben je er zo. Als eerst naar het maritiem museum. Leuk om te zien hoe dat vroeger werkte. Helaas is de onderzeeër tijdelijk niet toegankelijk.

DSC00605  DSC00603

DSC00611  DSC00614

Vanaf hier naar de Round House gelopen. Hier wordt iedere dag om 1 uur in de middag een kanonschot afgeschoten. Hier staat ook een filmpje van op. Grappig om te zien.

DSC00624  DSC00628

Na een tijdje weer gewandeld te hebben, kom ik uit bij de gevangenis. Museum en exhibitie is gratis, wil je echt de gevangenis in, dan moet je er voor betalen. Heb ik niet gedaan, het museum verteld heel het verhaal al.

DSC00634  DSC00636

Vanuit daar ben ik het centrum ingelopen. Ff lunchen. nog een pinnetje gekocht en toen weer terug naar de trein, om naar Cottesloe te gaan. Mooi stukje strand en een mooie zons ondergang. En om nog ff te genieten van de rust en uitzicht.

DSC00648  DSC00651

DSC00653  DSC00654

Toen de zon eenmaal onder was kwamen er ineens honderden papagaaien te voorschijn. Wat een kabaal maken die. Zie ook de video.

Zo mooie tijd om terug naar het hotel te gaan om nog ff te relaxen en op te frissen, voordat ik naar het vliegveld mag. Heb nog even Ireen Wust zien winnen en daar gaan ik dan, op naar de volgende bestemming, Alice Springs. Omdat de vlucht 4 uur vroeger vertrekt dan oorspronkelijk ben ik sinds 23u30 al op het vliegveld. Om 4 uur inchecken en dan hopelijk nog een uurtje slapen voor boarden en in het vliegtuig.

Cheers Mate

1. Ma:
    12 februari 2018
    We gaan weer proberen om je te volgen via de flight radar.
    Goede vlucht.
  2. Ma:
    12 februari 2018
    Om 06.18 uur hing je weer in de lucht op weg naar je volgende avontuur.
  3. Mario:
    13 februari 2018
    Tjonge jonge wat een energie allemaal om sales over te gaan bekijken