Dag 10 ( Bali dag 7/ Perth dag 1 )

11 februari 2018 - Perth Airport, Australië

Vanochtend om 7 uur ging de wekker weer. Langzaam wakker worden en de laatste dingetjes inpakken. Even nog ontbijten en om half 9 wordt ik opgehaald. Mooi op tijd op het vliegveld aangekomen en 0,89 € wordt ik met mijn bagage naar de juiste incheck balie gebracht. precies 2 minuten voor tijd, voordat het inchecken open gaat. Mooi vooraan, dus kon een stoel uitzoeken met extra been ruimte.

Dan toch maar even kijken of ze op het vliegveld pinnetjes hebben. Na langzoeken kom ik het hardrock cafe Bali tegen. Daar hebben ze pinnetjes. Eindelijk. Nu nog even wat te drinken kopen. Uiteraard, moest het water voor de douane achter gelaten worden. Ik cola, red bull en water kopen. Wordt gevraagd waar ik heen ga en krijg te horen, dat wanneer je naar Australië vliegt je niks van drinken of eten het vliegtuig mag innemen. Eten snap ik, maar water?? Water niet gekocht en ik moest 63.000 IDR betalen. Ik geef 100.000 IDR en zie in zijn kassalade briefjes van 10.000 liggen en van 20.000, maar ik krijg alleen maar briefjes van 5.000. Ik begin te tellen en zie meteen dat hij nog 2 briefjes van 5.000 uit zijn lade pakt, maar nog niet geeft. Dan maar eens goed na tellen, niet voor die 0,50 €, maar rot een eind op als je me zo voor mijn neus probeerd te belazeren.

2D403B5B-A102-4D7E-8735-1ECC859294DE Wat een klein vliegtuigje :)

Nog een uur en een kwartier en ik ben in Australië. formulier al ingevuld, dus we zullen eens gaan kijken of we op border security gaan komen :)

Zo, Ik ben in Perth. Netjes op het formulier aangegeven dat ik medicijnen bij heb. Aangekomen bij de eerste selectie, vroegen ze wat voor medicatie, Mijn eigen en ik mocht zo doorlopen, terwijl alle aziaten eruit werden gepikt. Gelukkig wist ik welke bus ik moest pakken en op naar het hotel. Eenmaal aangekomen, spullen droppen en hup Perth in.

Wat een verschil met Bali, zo relax, schoon, fris, kortom mijn land. flink stuk gewandeld en toch redelijk wat kunnen zien. Heerlijk bij de Subway een broodje gehaald. Uiteindelijk aangekomen in een park. Daar komen de eerste waarschuwingen al te voorschijn.

DSC00565  DSC00570

In het park zelf is het gezellig, Families zitten daar gezamenlijk te eten, spelletjes te doen, te relaxen. Ook zijn er in het park diverse herinneringen te zien.

DSC00572  DSC00573

Vanuit het park richting het centrum weer gelopen. Alles is schoon en groen en dat bij 31 graden.

DSC00584

Nog wat foto's gemaakt terwijl ik aan het lopen was, maar voel me hier al helemaal op mijn gemak.

DSC00587  DSC00598

Zo nu douchen, relaxen en de olympische spelen kijken.

Cheers Mate

1. Ma:
    12 februari 2018
    Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin heb.
    Doei geniet ze.
    Hele dikke knuffel😋😋😋
  2. Joke:
    12 februari 2018
    hoi altijd kijken naar cecuritie ,
    mag je doorlopen beetje balen zeker .
    geniet verder .
  3. Janneke:
    12 februari 2018
    Ah fijn dat het zo goed bevalt!
  4. Wilfried Mutsaars:
    12 februari 2018
    Jij vermaakt je daar wel zie ik!
  5. Niece:
    12 februari 2018
    Fijn dat je weer veilig geland bent. Njoy down under!!