Dag 51 ( 3de dag Melbourne )

24 maart 2018 - Albert Park, Australië

Vandaag wakker geworden en het regent. En niet zo een beetje ook. Dat word dus maar even een paraplu en een poncho kopen. Maar eerst rustig wakker worden. Nadat ik ontbeten heb, ga ik op zoek naar een paraplu, want ik ben niet de enige die er 1 nodig heeft. Nou is de paraplu redelijk snel gevonden, poncho is een ander verhaal. Na meerdere winkels bezocht te hebben, kom ik in een drogist de laatste tegen. Zo nu kan ik naar het circuit. Eenmaal op het circuit aangekomen regent het nog steeds. Dat kan een leuke 3de training worden. Helaas voorspellen ze voor de kwalificatie droger weer, dus ie er niet heel veel spectakel te zien. Wel laat Max weer zien dat hij verrekte snel is in de regen.

DSC02381  DSC02401

Tussen de 3de training en de qualificatie ga ik op zoek naar pinnetjes. De enige die ik kan vinden zijn van het circuit zelf. Van de teams zijn er geen 1 te verkrijgen. Heel apart, maar helaas niks aan te doen. Ook worden er diverse andere races gehouden in deze periode. Leuk om te zien, maar zegt me niet veel. ook komt er nog een F18 overvliegen en doet allerlei stunts. Deze maakt nog meer kabaal dan de race auto's.

Nu komt de kwalificatie aan de beurt. Max komt door alle ronden goed door, helaas een klein foutje, waardoor hij vanaf de 4de plaats zal starten. Wel was het leuk om te zien hoe Bottas zijn auto in de muur gooide.

DSC02426DSC02426  DSC02412

Mijn tribune is te bereiken via gate 10. Dit is de verste gate die er is, echter op de terug weg zit ik wel als eerste in de tram. Want hoe meer haltes we aan doen, hoe meer we op haringen in een ton lijken. Eenmaal aangekomen in het hotel even douchen en dan eten halen. Daarna terug naar het hotel en verder rustig aan doen. Morgen gaan we naar de openings race :)

1. Joke:
    25 maart 2018
    je zal best genoten hebben .
  2. Erik-jan:
    25 maart 2018
    Mooie foto's en zo dichtbij 👍😀
  3. Ma:
    26 maart 2018
    Wat een mooie ervaring om zo dicht op het circuit te zitten .
    Dat maak je waarschijnlijk nooit meer mee.
    Geniet nog maar van de mooie week die je nog voor je heb.