Dag 44 ( 22ste dag de auto ) Rockhampton naar Airlie Beach

17 maart 2018 - Airlie Beach, Australië

Vanochtend eerst maar eens gekeken op internet waar een soeveniers winkel is. Deze keer is het dichtbij en gaat deze al open vanaf half 9. Nadat het pinnetje weer gekocht is, ga ik onderweg naar de Capricon Cabes, waar ik Alexander en Lina zal treffen. Gelukkig is het maar een half uurtje rijden en ben ik er ruim op tijd. Nadat Alexander en Lina ook zijn geariveerd en we onze entree kaartjes hebben gekocht gaan we om 10 uur de grotten in. De grotten zijn van hetzelfde gesteente als de grotten in Valkenburg. In deze grotten worden ongeveer 40x per jaar een bruiloft gehouden en 2x per jaar een opera, dit vanwege de locatie, maar ook vanwege de akoestiek. Onderweg komen we naast vleermuizen, ook slangen tegen. Op het laatst moeten we door een hele smalle kronkelige gang weer naar buiten. Was een mooie grot.

DSC01992  DSC02006  DSC02011  DSC02017  DSC02034

Nadat we de grotten uit zijn, wordt ik door Lina uitgenodigd voor een lunch. Uiteraard ga ik op de uitnodiging in. Zij trekken rond met een campervan en kunnen daar dus ook in koken. Na te hebben gelunched en gekletst te hebben, wordt het tijd om afscheid te nemen, aangezien dit de laatste keer is, dat we elkaar zullen tegen komen.

Alexander und Lina,
Vielen Dank für die schöne Zeit, die wir zusammen hatten und viel Spaß auf deiner langen Reise. Wir sehen uns wieder am Nürnberger Ring.

59ADAF96-1FB6-4ABD-AD7C-123AA1C61F08

Ik rij verder naar Airlie Beach, waar ik 2 nachten zal blijven, omdat ik daar wil gaan duiken in de Great Barrier Reef. De weg naar Airlie Beach is lang en saai. Overal langs de weg zie je ook borden om je te waarschuwen voor vermoeidheid. Ook hebben ze daar road trivia voor bedacht. Je ziet langs de weg een bord met een vraag erop en na 1 km krijg je het antwoord. Uiteindelijk kom ik om 6 uur aan in Airlie Beach. Omdat het kort dag is, heb ik meteen bij de receptie mijn ticket geboekt voor de boot en de 2 duiken. Maar weer op tijd naar bed, aangezien ik om half 8 moet inchecken bij de boot.