Dag 43 ( 21ste dag de auto) Brisbane naar Rockhampton

16 maart 2018 - Rockhampton, Australië

Vandaag staat de langste rit op de planning. Deze gaat van Brisbane, via Noosa Heads naar Rockhampton. Met alle toeristische routes een kleine 700km. Dus maar weer vroeg op. Maar uiteraard kan ik niet weg zonder een pinnetje. Nou dat heb ik geweten. Na 2 kleine winkelcentra te hebben bezocht en niks heb gevonden, toets ik in google soevenier winkel in. Ik krijg een adres door en besluit daar heen te gaan. Uiteindelijk kom ik midden in het centrum van Brisbane uit. Uiteindelijk een parkeer garage gevonden en op zoek naar de winkel. Was even zoeken, maar gevonden. Omdat er binnenkort the commen wealth games beginnen, hebben ze ook hiervan pinnetjes. In totaal 4 pinnetjes voor een bedrag van 30$. Je moet er maar wat voor over hebben. Terug bij de parkeergarage, zie ik de tarieven die ze hier rekenen. 0-20min 8$, 20-40min 23$, 40min-60min 40$ enz. Ik heb pech, want ik sta er 21 minuten, dus mag 23$ afrekenen. Al met al is het over 10en voordat ik Brisbane uit ben en dan moet de reis nog beginnen.

EerstNa verschillende toeristische routes te hebben gereden kom ik uit in Noosa Heads. Echt een plaats volgens mij voor mensen met redelijk wat geld. Gelukkig hoef ik alleen een pinnetje :D.

Vanaf hier toch maar verder gegaan via de snelweg, althans hier is de snelweg nog maar 1 baan en om de haverklap zijn er werkzaamheden. Uiteindelijk kom ik rond 8 uur aan in Rockhampton.

's-avonds nog wat gechat met Alexander en Lina en die blijken redelijk dicht in de buurt te zijn. Uiteindelijk afgesproken om morgen samen naar de Capricon Caves te gaan. Toch weer leuk om hun tegen te komen.

1. Emil:
    21 maart 2018
    Je bent in ieder geval niet pinnig