Dag 41 ( 19de dag de auto ) Tamworth naar Bellingen

14 maart 2018 - Bellingen, Australië

Vanochtend konden we tot 11uur in de motel kamer blijven, daarna is het echt tijd om afscheid te nemen. Nadat ik haar thuis heb afgezet, rij ik nog even het centrum in, om haar nicht tot ziens te zeggen. Maar ook schiet ik nog even de bloemenwinkel in. Nog een paar rozen gekocht en daarna naar een andere nicht gereden, omdat ze daar was en haar de rozen gegeven. Nu is het echt tijd om te gaan rijden.

De route die ik vandaag ga rijden, gaat via de waterfall way naar Bellingen. Voor degene die logisch nadenken, deze weg heet zo vanwege de meerdere watervallen

De eerste 100km is er niet veel te zien, maar dan kom ik bij de eerste waterval aan. Bakers Creek Falls. Ondanks dat er toch heel veel regen is gevallen, is deze waterval toch vrij droog, maar het uitzicht blijft mooi.

DSC01906 DSC01907

De volgende waterval die ik tegen kom is de Wollomombi Falls. Ook hier is het uitzicht weer geweldig. De waterval is hier sterker dan de vorige, echter is deze verder weg, waardoor het toch klein lijkt.Gelukkig kan ik met mijn fotocamera ver inzoemen.

DSC01910  DSC01912

Volgende halte is geen waterval, maar een uitzicht punt. Eenmaal van de hoofdweg af, moet ik 15 km over een zandpad rijden. Uiteindelijk kom ik bij het uitzicht punt uit. 1 woord voor. Wauw.

DSC01916  DSC01921  B236FE3E-3AE2-4202-B019-D1BCC59C3EEB

Aangezien het een dooplopende weg was, moet ik ook weer 15km terug over de zandpad. Gelukkig heb ik een 4WD. Nu is het een stukje verder rijden voor de volgende waterval. Deze is de Ebor Falls. Dit is verreweg de mooiste van degene die ik tot nu toe heb gezien. Eerst kun je bovenaan kijken op diverse uitzichtpunten

DSC01925  DSC01926

Daarna kun je met de auto naar beneden rijden voor een nog mooier uitzicht. Hiervan heb ik ook een kleine video van op gezet.

DSC01938

Vanaf hier rij ik door naar Dorrigo, een natuurpark met eveneens een mooi uitzicht. Echter daar aangekomen is deze al dicht. Krijg je als je te lang bij je vriendin blijft hangen. Dan maar naar het dichts bijzijnde hostel gereden en kijken of ze daar nog plek hebben. Deze is in Bellingen. Gelukkig hebben ze er nog 1 voor mij. Al snel kom ik achter waar Bellingen om bekend is. De wietlucht komt je tegemoet :). Hier nog wat gekletst met iemand uit Nederland, Brazilië, Nederland en Engeland.

Hierna maar naar mijn bed gegaan, morgen weer een lange rit voor de boeg en ik moet eerst 30km terug rijden voor Dorrigo.

1. Joke:
    17 maart 2018
    mooi zo een paar dagen met elkaar .
    ook weer mooie foto,s.
    nog fijne dagen .
    gr
  2. Ma:
    19 maart 2018
    Wat een mooie foto's weer zo tezien ben je weer wezen duiken.
    Op de kaart ben je alweer een heel eind naar boven gereisd.
    Nu op naar de F1 je vader en broer jaloers maken.
    Heb je in Melbourne ook een auto gehuurd om naar Adelaide tegaan?
    Nog heel veel plezier en hopend dat Simone ook nog naar Melbourne kan komen.