Dag 28 ( 6de dag de auto ) Port Macquarie

1 maart 2018 - Port Macquarie, Australië

Vandaag niet kunnen uitslapen. Zelfs de wekker moeten zetten. Want vandaag gaan we beginnen met de eerste oefeningen in het zwembad, voordat we morgen daadwerkelijk de oceaan in gaan.

Om 9u30 is hij hier met nog een jongedame die ook meedoet met de duiklessen. Als eerste gaan we onze duikbril uitzoeken. Flippers heeft hij al in de juiste maat meegenomen, evenals de schoenen. Na alles uitgelegd te hebben gekregen over het harnas, de lucht fles en het mondstuk, gaan we alles aan elkaar bevestigen en gaan we daarna het zwembad in. Nadat we wat rond gezwommen hebben, gaan er wat oefeningen doen. Balanceren, bril klaren, zonder bril zwemmen. Ervaren dat je bril tegen je gezicht blijft zitten ook zonder band om je hoofd. Daarna nog wat gebaren geoefend en wat te doen als je zonder lucht zit. Al met al zo een 3 uur in het zwembad gelegen. Hij heeft foto's gemaakt, dus hopelijk krijgen we die ook nog en kan ik ze later toevoegen.

Nu vanmiddag weer een deel van de theorie doorgenomen. Nog maar 2 delen te gaan. Op zich is de theorie goed te doen, alleen zijn soms de Engelse technische termen wat lastig, maar daar komen we ook wel doorheen.

's-Avonds was er hier pizza avond, en daarna nog een stuk theorie geleerd. Dit komt de volgende dag goed van pas, maar dat ik het verhaal van morgen. Om half 11 total loss en gaan slapen. Morgen om 9uur gaan we duiken in de oceaan.

1. Janneke:
    2 maart 2018
    Spannend! Lijkt me wel heel gaaf om morgen tussen de vissen te duiken!!
  2. André:
    2 maart 2018
    Hoop dat de vissen niet te veel schrikken en dat de mensen die na jou duiken ook nog vissen aantreffen..... Have fun!
  3. Mario:
    2 maart 2018
    Je kunt het ook niet laten al die bezigheden ??? Maar vanaf morgen kun je lekker bijkomen onder water wel adem blijven halen svp, diepte is niet zo belangrijk tussen de 5 en 10 m diepte is het mooiste.