Dag 13 ( 2de dag in Alice Springs )

14 februari 2018 - Alice Springs, Australië

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties die ik krijg op mijn verhalen. Zeer leuk om te lezen.

Vandaag lekker uitgeslapen. Werd ik eerst nog om 1 uur snachts wakker, dacht dat het al ochtend was, daarna lekker door geslapen tot 11 uur.

De meeste kennen wel de serie "the flying doctors" uit de jaren 80. Als je dan in Alice Springs bent, dan moet je een bezoek brengen aan de Royal Flying Doctors Service. In 1917 is het begonnen. toen nog met een auto. pas in 1928 is het begonnen met het eerste vliegtuig. Langzaam is dit steeds verder uitgebreid. Hedendaags vliegen ze met 68 vliegtuigen vanuit 25 locaties. Niet alleen voor hulp, maar ook voor patienten vervoer e.d.

DSC00659  DSC00661

DSC00668  DSC00684

Aangezien iedereen mij waarschuwde voor alle enge beesten in Australië ben ik naar een reptielen huis gegaan.En ja ze hebben hier de giftigste slangen, maar als je het aantal doden nagaat tussen bijvoorbeeld Australië en Sri Lanka, dan is het 3 tegen 20000. Hoe komt dit nu. de tanden van de Australiesche slangen zijn zeer klein. Heb je goede schoenen aan en een lange broek, dan komen de tanden hier niet doorheen. Mocht je toch gebeten worden, dan komen ze in je vet laag. plaatst je dan een drukverband, dan heb je 6 uur om bij een ziekenhuis te komen. In bijvoorbeeld Sri Lanka, daar zijn de tanden 5x zo groot en bijten ze door alles heen en komen ze dus ook meteen in je bloedbaan. Nou iedereen die mij kent, loop ik bijna altijd op mijn kisten en heb ik voldoende vet. :D

In van de 2 medewerkers komt oorspronkelijk uit Nederland. Heb je toch altijd wat te bepraten, zoals het gemis van hagelslag, maar ondanks dat er geen show was haalde ze 3 dieren te voorschijn. Uiteraard 1 op mijn hand gehad en een slang om mijn nek.

DSC00727  DSC00735

overige foto's en video's zijn weer op de gebruikelijke plek te vinden.

Daarna nog even naar Anzac hill gegaan. Op vele plaatsen in Australië worden de gevallen soldaten herdacht. Tevens heb je hier een mooi uitzicht over het kleine stadje.

DSC00776 DSC00779

Morgen ga ik 3,5 dag de outback in. Kan dus zijn dat jullie even niks van mij horen. Mocht je helemaal niks horen, dan heb ik op slippers gelopen en misschien toch door iets gebeten :P ( altijd leuk voor moeders om te lezen )

1. Wilfried Mutsaars:
    14 februari 2018
    Lol kan niet wachten op je moeders reactie.
    Suc6 en veel plezier de komende dagen!
  2. Ma:
    En bedankt hè 🤔🤔🤔
    Grapjas dat je bent hou die oude moeder maar voor de gek🙃🙃🙃
  3. Niece:
    14 februari 2018
    Good luck mate and stay safe!
  4. Perry:
    Super man zit nu vlak bij je 😜 Jakarta gr Perry
  5. Frank:
    14 februari 2018
    Voor het geval dat je met slippers bla bla bla, mag ik dan je motor hebben??😜
  6. Mario:
    14 februari 2018
    Heb je mijn grote vriend crocodil dundee nog niet gezien die houd alle wilde dieren in bedwang en anders zien ze zijn mes
  7. Ma:
    14 februari 2018
    En je broer maar hopen dat je op slippers gaat lopen.🤠🤠🤠👀👀👀👞👞🐾🐾🐾🦎🦎🦎
  8. Pa:
    14 februari 2018
    Heel veel plezier in de Outback.
    Wie weet kun je een van die leuke dieren meenemen als huisdier
  9. Joke:
    14 februari 2018
    ja ja je motor ook je auto zeker .
    mooi zo om tezien van flying dokters en mooie foto,s gr.
  10. Mieke van Houts:
    Hoi Paul,

Leuk om jouw reiservaringen te lezen! Geniet ervan, je hebt het verdiend! Wij werken ondertussen gestaag verder als jd het niet erg vindt😭😭😭
  11. Ma:
    19 februari 2018
    Wat een prachtige foto's maar niets voor mij zo van de buiten wereld af gesneden.
    En al die enge beesten.Op naar je volgende avontuur.