Dag 2 ( 1ste dag in Dubai )

3 februari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na vanochtend geland te zijn, wilde ik eerst naar het hotel om mijn tas daar neer te zetten. Wilde ik een dagkaart kopen met mijn visa kaart, werd het iedere keer geweigerd. Balen, maar gelukkig had ik contant geld bij en kon daarmee een kaartje kopen, kost 22 AED (4,81) en daarmee kun je de hele dag in al het openbaar vervoer mee gaan reizen. Ik wist bij welke metrostation ik eruit moest, dus dat was geen probleem. Alleen als je dan geen internet hebt en je moet dan je locatie zoeken wordt het toch lastig. Uiteindelijk naar een paar keer vragen had ik het gevonden. Daar aangekomen, zeiden ze, als je 30 minuten wacht, dan kun je al je kamer op. Dat gedaan en eenmaal op de kamer ff kunnen opfrissen.

Zo nu kan ik Dubai in. Begonnen bij de mall of the emirates. DSC00044

op zoek naar..... pinnetjes :) en ze ook nog gevonden.

ondertussen mijn nieuwe auto uitgezocht. Kon niet kiezen, dus dan maar beide.

DSC00048    DSC00049

Daarna met de metro naar het kanaal. Even een foto gemaakt waar ik uiteindelijk naar toe moet, de Burj Khalifa.

DSC00051   DSC00073

Daarna langs het kanaal helemaal naar de Perzische Golf gelopen.ondertussen ook maar wat water en cola gekocht. Dat is niet duur. water 1,75 AED ( 0,40 ) en een flesje cola 4,25 AED ( 0,95 ). In een uur tijd,ben ik bij de Perzische golf. Kanaal ziet er mooi uit, maar overal wordt er gebouwd. Het schijnt dat in Dubai in 2020 de expo te zijn.

DSC00062    DSC00066

Wat wel heel handig is, is dat langs het kanaal om de 25 meter een oplaadpunt zit voor je mobiel.Daarna weer een heel stuk gelopen, maar de Jumeirah moskee was toch iets verder dan gedacht. Dan maar de bus. Blijkt achteraf de moskee iedere dag maar 1 keer open te zijn, om 10 uur 's-ochtends. Dan alleen maar een foto.

DSC00077    DSC00079

Omdat de tijd begint te dringen ga ik met een taxi naar de Burj Khalifa. Maar voordat ik daar ben kom je eerst door de Dubai mall, met het grote aquarium.

DSC00083

Uiteindelijk bij de ingang van de Burj Khalifa aan gekomen. Eerst krijg je te zijn hoe dit gebouw is gebouwd. Ik heb dit al op discovery gezien, maar is toch leuk om weer in een time lapse te zien. Deze is te zien bij video's.

Uiteindelijk in 77 seconden 500 meter omhoog. en daar heb je een heel mooi uitzicht. Ook al zou je hoogtevrees hebben, dit is zo hoog, dat je het niet eens merkt.

DSC00092   DSC00089DSC00096   3764E7F6-C2B4-4777-A82A-8F532A4CC17B

Weer naar beneden. even nog snel wat foto's van de zonsondergang

DSC00135       DSC00138

Bij de fontein wat gegeten en meteen een mooie zitplaats voor de fontein shows en de lichtshows.

DSC00147       DSC00148

Nu terug naar het hotel en niks meer doen.

Het is nu 0u39 plaatselijke tijd ( 3uur tijdsverschil) en ik ga lekker slapen.

1. Door:
    Ziet er gaaf uit 😊 welterusten 😘
  2. Janneke:
    3 februari 2018
    Hoe ontzettend mooi, gaaf en geweldig! Een superdag zo te zien! En wat een gave plekken ben je al geweest, heel benieuwd naar morgen! Enjoy!
  3. Frank:
    Super vet man!!
  4. Marco N.:
    3 februari 2018
    Geweldig wat een ervaringen op de eerste dag! Supermooi!!!
  5. André:
    Ziet er super uit!
  6. Emil:
    Geweldig daar! Hier sneeuw het.😚
  7. Erik-jan:
    4 februari 2018
    Erg mooi Paul, toch denk ik dat iemand met hoogtevrees (ik dus) zich toch goed vast zal houden aan alles wat vast zit in die lift😬. Daarnaast zou ik voor die Lamborghini gaan en Siebrand denk ik voor die andere. Veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende stukje!
  8. Joke:
    4 februari 2018
    heel mooi om je zo tevolgen .
  9. Guus:
    Wat is het daar mooi
  10. Perry:
    Super man
  11. Patrick vandenberg:
    4 februari 2018
    Paul ik ben de gene met hoogtevrees.mij niet gezien.super hoe je je verslag weergeeft.ben benieuwd naar het vervolg.
    Ziet er super uit👍😀
  12. Pa:
    Vrijdag voor het eerst in je leven in een A380
    Zaterdag voor het eerst in je leven in Dubai
    Zondag voor het eerst in je leven in een helicopter
    Maandag voor het eerst in je leven op Bali
    Je bent pas 3 dagen weg en je reis is nu al een aaneenschakeling van hoogtepunten.
    Geniet er van.
  13. Doortje:
    5 februari 2018
    Wow, Klinkt echt super. Hoe gaat het met de voetjes? Je bent pas net weg en ik heb het gevoel dat je een marathon hebt gelopen :-)

Veel plezier.
  14. Tusi: