Dag 16 ( 3de dag Red center tour )

17 februari 2018 - Kings Canyon, Australië

Deze ochtend voel ik me goed. Op naar Kings Canyon. Bij Kings Canyon aangekomen, kunnen we kiezen voor 2 routes. the rim walk, een tocht van 3 uur, waar je verplicht minimaal 3 liter water bij moet hebben en vol in de zon lopen, of the valley walk van een uur in de schaduw. Ondanks dat ik graag de rim walk zou willen doen, kies ik toch voor de valley walk. Om nu weer 3 uur lang in de zon te lopen, lijkt me na gisteren niet verstandig. Met 7 personen doen we uiteindelijk the valley walk. Ook zeker de moeite waard.

DSC00979  DSC00985  DSC00987  DSC00988

Nadat iedereen weer terug is gaan we terug naar het kamp voor de lunch. Omdat niet iedereen de 4 dagen toer doet, gaan we na de lunch terug naar Alice Springs. 5 uurtjes in de bus. In Alice Springs aangekomen moeten we van bus wisselen. Helaas gaan we er niet op vooruit. We nemen afscheid van de 3 dagen gangers en met 7 personen gaan we weer 1,5 uur in de bus richting Glen Helen. Uiteindelijk komen we rond 8 uur in ons kamp aan. Helaas hier geen dame die hier de boel regelt en kookt, maar nu moeten we hetzlef allemaal doen. Gelukkig is het een fijne groep en iedereen helpt mee. Ik heb staan te koken. Kip, groente en pasta. Blijkbaar was het goed, want alles was op :).

35C4DE7B-2FAF-4400-A68E-68CDA27A1F57  CB6A9311-2AF4-44C5-BBEB-35A0A3E962C2

Na het eten nog even een bar in gegaan en met 2 andere mannen zitten kletsen met de eigenaren. Was zeer leuk, al die ( sterke ) verhalen te horen. Om 11 uur richting de tent gegaan. Helaas dit keer geen ventilator, maar wel heel veel krekels. Na het douchen een slaappil genomen en een diazepam en uiteindelijk naar een uur in slaap gevallen. Gelukkig hoeven we dit keer pas om 7uur op.