Dag 45 ( 23ste dag de auto ) Airlie Beach, Great Barrier Reef

18 maart 2018 - Airlie Beach, Australië

Vandaag kan ik gaan bekijken of ik goed heb opgelet tijdens de duik cursus. Om half 8 ingecheckt en daarna naar de boot gelopen. Het is een behoorlijke boot. rond 8 uur vertrekken we richting Hamilton island. Hier gaan een aantal mensen van boord en komen er weer mensen aan boord die ook mee naar de reef gaan. Vanaf hier is het ongeveer nog 2 uur varen. Onderweg zie je diverse verlaten stranden, waardoor hier ook vele cruises worden aangeboden, die je naar deze stranden brengen.

DSC02044  DSC02050

Na 2 uur gevaren te hebben komen we aan op een groot pontoon, waarvan af we gaan duiken en voor degene die willen gaan snorkelen. Na alles te hebben gecontroleerd van mijn uitrusting, gaan we via een trap naar beneden. Hier staan we ongeveer tot aan ons middel in het water. Na de laatste check, vertrekken we vanaf hier en gaan we diepte in. Deze duik duurt ongeveer 35 minuten en ik ga tot een diepte van 11 meter. Wat opvalt is dat het koraal hier heel wit is en er niet al te veel vissen zijn. Maar het blijft leuk om te doen. Nadat we terug zijn is er een lunch en om half 2 ga ik mijn volgende duik doen. We gaan via dezelfde weg naar beneden, alleen zwemmen dit keer de een andere richting uit. Bij deze duik kom ik tot een diepte van 17 meter.

GOPR1483  GOPR1486

Om 3 uur varen we weer terug naar de kust. Eerst weer via Hamilton Island en daarna weer naar Airlie Beach.

DSC02132  DSC02147  DSC02171  DSC02156

Eenmaal aangekomen ga ik wat eten en daarna op tijd weer slapen. Zo een dag is behoorlijk uitputtend, maar zeker de moeite waard