Dag 3 ( 2de dag in Dubai )

4 februari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Zo, vanochtend eerst maar eens uitgeslapen. Was zo gesloopt van gisteren en de helicopter vlucht van vandaag staat pas gepland om 12u45. Op mijn gemak ontbeten en zelfs fruit gegeten, en nee het is niet het bord van de buren

477D14BF-0655-4D2C-9CAC-BABC217F3E74

Na het ontbijt rustig mijn tas ingepakt en afgegeven bij de bagage ruimte. En nu naar de Dubai Police Academy. Daar is het vertrek punt van de helicopter vlucht. Wat een super ervaring. Tijdens de veiligheid briefing moesten we ook op de weegschaal staan, zodat ze het gewicht verdeling kunnen bepalen. Krijg ik na de briefing ineens een andere badge om. Achteraf niet erg. Ik zat nu in een vlucht die 22 minuten duurde ipv 17 en ik zat naast de piloot. Wat een geweldige ervaring.

HD2_5939  JBR_1774

JBR_1790  JBR_1871

Daarna richting de Souk Madinat Jumeirah. Wat een mooie markt. Helemaal in stijl gebouwd. Even rond geneusd en fotos gemaakt.

DSC00176  DSC00179

Vanuit daar gelopen naar de Burj Al Arab. Zeer mooi gebouw en niet iets boven mijn pay check, maar ben blij dat ik voor de helicoptervlucht heb gekozen en niet voor de high tea. Door gelopen naar de Jumeirah. ook zeer mooi.

DSC00191  C973A6C7-7F5E-423F-A3A6-A4C79C45ADED  DSC00198

Volgende halte de gold souk en Spice souk. met de bus 54 minuten rijden. Ben ik blij dat ik een nachtvlucht heb. Maar of het nu de bus rit waard is geweest?? Heel heel veel winkels met gouden sieraden, maar helemaal niet in een mooie stijl zoals de eerste souk waar ik ben geweest. Ook de Spice souk was dezelfde uitstraling.

DSC00200

Wat wel leuk is, is de Deira Old Souq Station. Voor 1 AED steek je de rivier over in een klein bootje.

DSC00203  DSC00211

Half 8 ondertussen. Tijd om terug te gaan naar het hotel om mijn tas op te gaan halen. Zal ik net de metro gaan of toch maar een taxi bellen?

DSC00217

Nee toch maar de metro. Vergeleken met Londen is dit maar een zeer kleine metro, dus het is even lopen naar de metro station. Eenmaal aan gekomen, tas opgehaald, terug naar de Mall of the Emirates en daar nog wat gegeten.En op naar het vliegveld. In checken voor Bali. Wat een slechte weer voorspelling daar zeg.

48D22C88-715C-4FFA-BCF8-18BD8982D5D6

En ik begreep dat jullie moesten krabben :)

Hataa waqt lahiq ( tot later )

1. Niece:
    5 februari 2018
    Vetttt die helicoptervlucht! Landen is leuk he met een heli. Goeie reis naar Bali. Kan niet wachten tot je volgende verhaal :D
  2. Carla:
    5 februari 2018
    Ik zou daar blijven....bah dat weer op Bali :-)
  3. Janneke:
    5 februari 2018
    Nah ja zeg! Jij hebt t beter bekeken!
    Enjoy en we lezen je verslagen met veul plezier!
  4. Ma:
    5 februari 2018
    Wat een mooi reisverslag .En inderdaad de weersvoorspellingen zien er voor daar erg slecht uit.🏯🏯🌞🌞🌞🌞☃️☃️☃️☃️
  5. Mario:
    5 februari 2018
    Geweldig weer is precies wat je verdiend
  6. Steven B.:
    Leuk verhaal Paul!

Het uitzicht tijdens de helikoptervlucht moet geweldig zijn geweest.
    Mogen we daar ook nog foto's van zien?
    Of moeten we daarvoor wachten tot je terug bent ;)

Veel plezier in Bali.
    (En vergeet niet te smeren!)
  7. Perry:
    5 februari 2018
    Nou Paul dat het weer goed is op Bali dat wist ik al anders had ik een zondag niet gegaan misschien zien we elkaar daar nog net gr Perry
  8. Joke:
    5 februari 2018
    deze belevenis kunnen ze niet meer afnemen paul .
    op naar het volgende avontuur .
  9. Erik-jan:
    5 februari 2018
    Leuk Paul om iedere avond een stukje te lezen van je avontuur! Succes met je vlucht naar Bali ✈️ hier morgenochtend weer krabben waarschijnlijk ❄️