Dag 17 ( 4de dag Red center tour )

18 februari 2018 - Alice Springs, Australië

Dag 4 alweer van onze tocht. Nadat we ontbeten hebben en onze lunch gemaakt hebben, gaan we de bus in en gaan we richting Alice Springs. Onderweg gaan we verschillende stops doen.

Bij de eerste stop moeten we 15 minuten een trap op, om uiteindelijk bij een mooi uitzicht  over de vallei uit te komen. Nadat we hier onze foto’s hebben gemaakt en wat vogels hebben gespot, gaan we terug naar de bus. Helaas werkt de airco niet heel goed in deze bus. Maar in ons achterhoofd houden we gewoon vast aan het idee, dat aan het einde van deze dag er een heerlijke hotelkamer is met airco en een lekker bed en een douche.

DSC00995  DSC00998  DSC01004  A94640FC-DEE2-45DC-819F-BAC8AE92E5EA

De volgende halte is de Ochre cliffs. Deze klei wordt tot op de dag van vandaag nog steeds door de aboriginals gebruikt voor ceremonies. Wanneer de ouderen vinden dat een jonge man of vrouw klaar zijn om volwassen te worden, gaan ze tot op de dag van vandaag 1 maand de wildernis in en moeten ze overleven. Na deze maand, maken ze van de klei, een kleur papje, waarmee ze zich dan helemaal insmeren. Hier blijven ze een week mee rond lopen. We mogenhier wel gaan kijken, maar neem niks mee, want boetes lopen op tot 5000$.

DSC01012  DSC01016

Eenmaal weer in de bus gaan we naar een klein meertje toe, tussen de rotsen, waar we even kunnen zwemmen. Koel water, mooie omgeving en een beetje mijn schouders verbrand :). Na het zwemmen gaan we lunchen.

DSC01023  GOPR1209

Op naar de een na laatste stop. We gaan een vallei in om hopelijk walibi’s te spotten. Dit zijn zeer kleine kangaroo’s. We ontmoeten daar ook een hoofd ranger en hij loopt met ons mee. Op verschillende plekken laar hij ons hagedissen zien, diverse soorten vogels en uiteindelijk komen we bij een rotswand waar de walibi’s leven. We hebben even moeten wachten en lopen turen, maar uiteindelijk hebben we ze gezien. Heel leuk om ze in het wild te zien.

DSC01028  DSC01037

DSC01042  DSC01047

Onze laatste stop is de plek, waar de as is verspreid van John Flynn, oprichter van de The Royal Flying Doctor Services. Hier staat ook een herdenkings monument voor hem. Aangezien ik bij het museum ben geweest ken ik het verhaal al wat hier wordt verteld.

A51C04E5-B212-4A7A-B938-3508E4AB5741

Nu naar het hotel. Iedereen kijkt er naar uit. Gelukkig is het niet ver meer. Van iedereen afscheid genomen, facebook gegevens uitgewisselt en naar mijn kamer. Ondertussen was ik al dat water zo beu, dat ik nog even naar het centrum van Alice Springs ben gelopen om wat drinken te halen en wat te eten. Terug op het terrein van het hotel, zie ik dat ze er een wasserette hebben. Die hebben we maar even gebruikt, aangezien het meeste nu toch wel vuil is na 6 dagen. Na 1,5 uur is alles gewassen en weer droog. Terug op de hotel kamer mijn tas weer ingepakt en nog de olympische spelen gekeken. Uiteindelijk heerlijk geslapen.

Morgen gaan we naar Sydneyyyyy

1. Mario:
    20 februari 2018
    Heb je nog meer van deze intensieve tours in de planning zitten? Heb dundee en donke tegengekomen in dat cafeetje?
  2. Niece:
    20 februari 2018
    Wow! Dat zijn weer mooie verhalen en mooie fotos. Me jealous :D goeie reis naar sidney!
  3. Ineke:
    20 februari 2018
    Klinkt allemaal weer goed pap! Ben benieuwd hoe je het in Sydney gaat hebben :)