Dag 15 ( 2de dag Red center tour )

16 februari 2018 - Uluru, Australië

Goede morgen, of beter goede nacht,

Wat een vroegte is het toch als om 4 uur de wekker gaat en je om 4u15 aan het ontbijt moet zitten. Na het onbijt en opgefrist te zijn, is het 5 uur als we in de bus zitten. Onderweg naar Uluru, voor de zons opkomst. Gisteren bleven we op 1 punt staan te kijken voor de zons ondergang, nu gaan we ongeveer 15 km lopen rondom de Uluru en tegelijkertijd de zons opkomst te zien.

DSC00867  F0918752-77DF-421F-B9EC-0F116E75A03B

Zodra de zon opkomt, komen ook de vliegen weer te voorschijn en gaat het heel snel met de temperatuur. Wat opvalt, is dat het voor die plek vrij groen is. Er is de afgelopen maand daar redelijk wat regen gevallen en ook tijdens onze tour daar. Na de tocht van ongeveer 3uur lopen, hebben we even een rustpunt.

DSC00897

Na de korte pauze, krijgen we een rondleiding met een gids en een Aboriginal. Zij leggen uit wat de verschillende plekken binnen de Uluru voor betekenis hebben voor de Aboriginals en welke ceremonies er werden gehouden en nu nog steeds worden gehouden. Wat opvalt is dat je van het gebied waar de vrouwen verblijven tijdens een ceremonie, we geen foto’s mogen maken. Ook mag er niet gefilmd worden, want wat er tegen jou verteld is voor jou bedoelt en niet voor jou om te delen. Ook vandaag is het weer + 40 graden en dat is in de schaduw.

DSC00938  DSC00940

Nadat we even terug bij het kamp zijn geweest voor een lunch, gaan we onderweg naar Kings Canyon. Ongeveer 3 uur rijden, dus mooi tijd om een beetje te slapen. Bij het nieuwe kamp aangekomen, krijgen we onze tent weer toegewezen. Allemaal staan ze in een cirkel rondom een kampvuur. Zijn ook iets groter als die van gisteren. Nadat we de tassen in onze tent hebben gezet, gaan we even zwemmen. ondertussen gaat de zon weer langzaam onder.

DSC00956  DSC00959

Tijdens het avondeten komen ze aan me vragen of ik wel goed voel. Blijkbaar zien ze toch iets aan me. Geen uitdroging, want ik heb weer 5 liter gedronken, maar misschien bevangen door de hitte. Toch maar een ORS in genomen en wat dextro tabletten en paracetamol. Ondanks dat we morgen mogen uitslapen, namelijk tot 5uur ipv 4uur, ga ik om 10 uur na bed. Rond middernacht wordt ik wakker en voel me al weer wat beter. Even naar de wc en wat een heldere nacht is het. Zo mooi de sterren hemel. Ik probeer er foto’s van te maken, maar je krijgt het lang niet zo mooi als je met je eigen ogen ziet. Dan maar weer mijn bedje in.

DSC00971  DSC00966

1. Pa:
    19 februari 2018
    Heel fijn dat we jouw belevenissen vrijwel dagelijks kunnen volgen.
    En dan die foto's.....
    Het kan niet anders of je moet hier enorm van genieten.
    Have fun
  2. RvA:
    19 februari 2018
    Kei skon, kun de gei zover lopen?
    Pop pop.
  3. Mario:
    19 februari 2018
    Echt geweldig en wat een uitdaging de foto zijn wonderbaarlijk mooi. Ga zo door ik volg je
  4. Janneke:
    19 februari 2018
    Wauw! Wat is het daar mooi! (Ben nu wel een beetje jaloers hoor :p)
    Geniet ervan x
  5. Erik-jan:
    19 februari 2018
    Jee Paul mooie beelden! Wel afzien die lange dagen en korte nachten. Ben benieuwd wanneer je vakantie begint...